Grafisk profil

Vad är en grafisk profil egentligen och varför bör jag ha en? Ert varumärkes visuella identitet är helt enkelt klädseln och en visualisering av varumärkets personlighet. En grafisk manual ska visa riktning, skapa stolthet internt och en tydlig närvaro på marknaden.

deco-blob-3 decoration
deco-lines-3 decoration
graphical divider
Grafisk och visuell identitet

Oavsett hur potentiella kunder kommer i kontakt med ditt företag så ska de känna igen sig. Visitkortet som lämnats, brevpappret som offerten skrivits på och hemsidan som besökaren kommer till, skall hålla en röd tråd.

Färgvalet skall inte underskattas i en grafisk profil. Olika färger väcker olika känslor och associationer, såsom lugn, glädje, energi, billigt etc. De färger du väljer att använda i din webbkommunikation behöver  synka med ditt företags identitet, målgrupp och bransch.

Kom i kontakt med oss

Vi vill hjälpa Er!

Vi har lyckats uppnå en hög kundnöjdhet eftersom vår ambitionsnivå oftast stämmer överens med kundernas. Kontakta oss idag!

Redo att sätta igång och planera ditt nya webbprojekt?

Vi kommer aldrig att dela din e-post med någon annan.
deco-blob-13 decoration
arrow-up icon